PRETRAGA

OTVORITE SAJT NA VA[EM MOBILNOM URE\AJU

KO JE NA MRE@I

Ко је на мрежи: 31 гостију и нема пријављених чланова

BROJ POSETA

02127033
Danas
Ju~e
Ove nedeqe
Pro{le nedeqe
Ovog meseca
Pro{log meseca
Svih dana
37
362
1657
3150
10260
15686
2127033

0.42%
5.05%
0.69%
0.26%
0.06%
93.52%
Online (15 minutes ago):3
3 guests
no members

Ваш ИП:216.73.216.109

NAJNOVIJI KORISNICI

  • Milorad
  • Zone
  • Паки
  • tene
  • vidovi}1979

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime Web Proxy


 

 

Srbi izme|u naroda i nacije

Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна
 

            [ta su Srbi narod ili nacija? Usu|ujem se da ka`em i jedno i drugo. Oni koji su pripadnici naroda su to zato {to su im roditeqi Srbi ili zato {to `ive u Srbiji ili im je otac Srbin, pa se nekako samim tim opredequju da budu Srbi. Oni to ne do`ivqavaju to ka ne{to posebno, ne smatraju da srpstvo ima neki sadr`aj, koji treba privatiti zato {to su Srbi. Srpstvo je biolo{ka kategorija koju kao tavku treba prihvatiti i ni{ta vi{e. To je kategorija kao bilo koja drugl.

             Pripadnici srpske nacije, su poreklom Srbi od oba roditeqa, jednog ili oni koji su ro|eni u Srbiji. Za razliku od pripadnika srpskog naroda oni ose}aju emotivnu vezu sa ostalim Srbima ma gde oni `iveli. Prva stvar je da svaki Srbin je dobro do{ao u koji god kraj Srbije do{ao. On je svoj na svome. Za svakoga Srbina va`e ista prava i isti polo`aj. To je za pripadnika srpskog naroda ne prihvatqivo. [ta }emu mu npr. neko iz Vojvodine u Kragujevcu? Neka sa vrati odakle je do{ao. Ovo je sam autor do`iveo kada se u Ni{u gde radim `alila devojka iz Toplice, po principu {ta }u ja iz Vojvodine u Ni{u, {to se ne vratim u svoj kraj, u Vojvodinu. Ipak, to joj nije pro{lo.

             Za pripadnike srpske nacije je potpuno normalno, da neko do|e iz drugog kraja Srbije u wegov kraj, da tu postigne uspeh u karijeri, politici, sportu ili ve} ne~emu tre}em. Ponovimo jo{ jednom to je za wega potpuno normalno.

             Drugo po ~emu se razlikuju jeste da li wih bole rane svoga roda? Pripadnika srpskog naroda ne. On drug Srbe ne do`ivqava kao sebe. Nikada. Oni su samo oni koji do|u sa strane da jedu iz wegove ~inije. Ako ih neko maltretira, tu~e, ubija, to se wega ne doti~e. On je iznad toga, Iznad tih primitivnih stvari. On odbija da saose}a sa drugim Srbima ,koji pate.

         Pripadnika srpske nacije sve Srbe do`ivqava kao sebe. Svako je Srbin deo wega. Wega sve rane roda wegovog bole. On je zainteresovan da im pomogne i poma`e  im  u onoj meri kojoj se to i o~ekuje. Poma`e im kolko su wegove mogu}nosti.

              Pripadnik srpskog naroda nema nacionalnu svest. Wegova svest ~esto ide do kraja atara gde je ro|en ili gde `ivi. On one iza tog atara ne do`ivqava kao deo sebe. ^ak, nekada i u`e ili ne{to {ire. Npr. u Beogradu krug dvojke, je dokle dopire wegov pogded, dokle on ima empatiju. Izvan tog kruga nisu wegovi, nisku oni ~ija ga sudbina doti~e. Oni izvan toga kruga ga samo optere}uju i sva|aju sa svetom. On zbog wih ne mo`e normalno da `ivi. Wemu podi`u pritisak zbog wih. Uznemiravaju ga. [ta on ima sa wima, ni{ta, neka se svako brine za svoje probleme. Wihovi problemi nisu wegovi problemi. Na kraju on ne `eli da zbog problema tamo nekih … on ima problema. Nema mesta za wih u wegovim molitvama ako se uop{te moli Bogu.

           Pripadnika srpske nacije sve rane wegovor roda bole. Svaki udarac na bilo kog Srbina je udarac, na wega. On smatra, on je ube|en da napad na bilo kog Srbina je napad i na wega. Napad na jednoga je napad na sve. Ako se moli Bogu on se moli za sve Srbe bilo gde da `ive.

            Za pripadnika srpskog naroda je pripadnik srpske nacije, je nacionalista, {to kod wega ima pogrdno zna~ewe, on je {ovinista ~esto, pa ~ak i fa{ista. To {to on nema neku svest on progla{ava sve one koji imaju najgorim kategorijama.  Toga se ne stidi, {ta vi{e on to stalno isti~e. Da to da on ode u drugi kraj Srbije iz kojeg on nije i da tamo pravi karijeru, poslovnu, politi~ku sasvim sve jedno je za wega normalno. To je ono {to oni ne priznaju onima koji do|u u wihov {or.

           Za pripadnike srpske nacije, pripadnici srpskog naroda su qudi bez nacionalne svesti, bez empatije za druge. Qudi koji nemaju nacionalnu svest, nemaju ose}aj za drugog. Qudi kojima su bitni samo oni sami sebi i naj~e{}e niko drugi. Ako im je neko bitan to onaj od koga oni imaju korist ili o~~ekuju da }e je imati. ^esto se pripadnici srpskog naroda izja{wavaju kao pripadnici druge nacije. To je ono {to pripadnici srpske nacije osu|uju ali protiv ~ega nemaju mo}i.

         Dakle, jaz izme|u pripadnika srpskog naroda i srpske nacije je veliki. Osnovno {to ih razlikuje je prava drugog Srbina kada do|e u wihovu sredinu i postojawe ili odsustvo postojawa prema elementima srpskog identiteta i stradawu srpskog ~oveka negde drugde zato {to je Srbin.

           


 

Comments powered by CComment

PREGLED NOVIH TEKSTOVA

  • SRBI I SRBI - DVA-DRUGA I JEDAN BRAT

    Срби и Срби илити

    грађански рат 41 – 45 после 50 година

     

              Једна од највећих трагедија српских била је грађански рат између Срба и Срба од 1941. до 1945. године. Док су на територији целе бивше Југославије текла српска крв од оних који су у томе видели добро, на том истом простору одвијао се грађански рат између партизана и равногораца. Наравно било је православних Срба у усташама и то кажу 14 посто. Срби муслимани били су такође у усташама и муслиманској милицији. Усташе и комунисти су сарађивали за време рата. Како, зашто и колико није тема овога рада.

                У Недићевој Србии међутим број војски је био много већи. Били су ту

    Write comment (0 Comments) Опширније...  
  • Pismo jednoj prijateqici povodom 8. marta

    Po{tovana moja prijateqice,

     

                Pi{em ti pismo, jer ne mogu da sve napi{em kroz poruke. Sam sam ti napisao da ne slavim sekularne praznike. 8. mart Dan `ena,kao ni 1. maj Dan rada i sli~no. Takvih praznika ima na desetine. Duboko sam sumwi~av prema svim tim praznicima. Niti znam ko ih je osnovao, niti za{to se ba{ toga dana slave i sli~no. Za verske praznike znam da ih je uvela crkva, koja je u mojim o~ima autoritet. Za dr`ave praznike znam da ih je uvela moja dr`ava, dr`ava u kojoj

    Write comment (0 Comments) Опширније...  
  • Jedna pri~a o komplimentima

                     Kompliment, odnosno komplimenti. Moj duhovnik bi rekao prvi lek u le~ewu gorodosti. Kompliment zna~i priznati drugom, da je dobar, izuzetan. Priznati drugom veli~inu. Priznati da nekim svojim pona{awem ili nekom svojom osobinom, druga ili drugi, zavre|uje na{u pa`wu, izaziva ponekad duboko po{tovawe, divqewe. Kompliment se mora dati nekome koga po{tujemo, koga uva`avamo. [to je vi{e komplimenata to je vi{e po{tovawa i uva`avawa. Iza svakog komplemnta stoji iskreno mi{qewe

    Write comment (0 Comments) Опширније...  
  • Htedoh ti ne{to re}i

    Htedoh, htedoh, da povodom 2.000.000 posetilac mog sajta Peomu}urko, tre}e nedelje Vaskr{njeg posta u nedelju, 2025. godine da Vam ne{to ka`em, ne{to poru~im. Htedo da to ka`em da obele`im ovaj, za moj sajt za koji jedino ja pi{em, veliki i zna~ajan doga|aj. Htedoh da Vama kao nekome ko je deo mene ne{to ka`em i poru~im ... Ne{to {to }e meni i Tebi ili Vama ne{to zna~iti... meni kao nekome koji {alje poruku koja mi mnogo zna~i, tebi sa nadom da }e i tebi bar ne{to zna~iti. Da }e zna~iti

    Write comment (0 Comments) Опширније...  
  • Neistra`ene tajne srpske pro{osti

     


     

    Write comment (0 Comments)  
  • PRVI SRPSKI VLADAR SVETITEQ SVETI JOVAN VLADIMIR

     


     

    Write comment (0 Comments)  
  • O SVETORODNOSTI

     


     

    Write comment (0 Comments)  
  • Pri~a o igumanu Mitrofanu koga su ubili komunisti

     


     

    Write comment (0 Comments)  
  • Jedan primer hri{}anske qubavi

    Za Hrista sam u~io da je qubav. Jedan u~iteq mi je rekao da kada bi od Hrista oduzeli qubav ne bi ostalo ni{ta. To je dovelo do toga da qubav shvatam kao sinonim za Boga. Da sve ono {to volim shvatam da se odnosim onim bo`anskim u sebi. Moja qubav je za mene bila dokaz da imam Boga u sebi i da je to ono na {ta mislimo da nas je Bog stvorio po svom obrazu. Naprotiv, da svaka mr`wa i bes, zlomisje su dokaz postojawa |avola u nama.

                Ovo je pri~a o jednom slu~aju qubavi koju sam

    Write comment (0 Comments) Опширније...  
  • Ba{tina – xeparo{

    Ba{ta, kao arhaizam zna~i otac, o~evina, Dakle, to nije ne{to {to smo ba{ mi stekli, to je ono {to ve} postoji u na{oj tradiciji, {to ve} postoji u na{oj porodici, familiji. U ovom slu~aju, to je i ba{tina – ba{ta. Dakle, ne samo da je to osobina koja je hm, neko mo`e da ka`e krasila na{eg oca, nego i na{eg dedu. Zamislite, osobina koja traje tri generacije. Pa u na{em dru{tvu, to je ba{ retkost i tim pre treba da tako ne{to po{tujemo. Me|utim, treba imati u vidu da ba{tine mogu da budu

    Write comment (0 Comments) Опширније...